شرکت‌های دانش‌بنیان در اربعین امسال حضور پررنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارند.

اربعین

به گزارش همشهری آنلاین: در اربعین امسال ۳۵شرکت دانش‌بنیان و ۱۵ شرکت فناور و خلاق در حوزه‌های بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل و لجستیک، بیمه و صنایع خلاق و فرهنگی، دستاوردها و محصولات خود را با هدف خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی معرفی می‌کنند.

فناوری در خدمت زائران اربعین | حضور پررنگ دانش‌بنیان‌ها در اربعین ۱۴۰۳

اکسیژن‌ساز بومی

یک شرکت دانش‌بنیان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین امسال یک دستگاه‌ اکسیژن‌ساز تولید و معرفی کرده است تا به بیمارانی که در مسیر زیارت کربلا هستند، کمک کند. این دستگاه هوای محیط را که ۲۱درصد آن اکسیژن است و برای بیمار کافی نیست می‌گیرد و اکسیژن خالص به بیمار می‌دهد. محصولات اکسیژن‌ساز برای بیمارانی که حین پیاده‌روی اربعین نیاز به بستری موقت و درمان پیدا می‌کنند، مفید است.

فناوری در خدمت زائران اربعین | حضور پررنگ دانش‌بنیان‌ها در اربعین ۱۴۰۳

ضدعفونی آب با قرص جوشان

در پیاده‌روی اربعین یکی از دغدغه‌های زائران، تأمین آب شرب سالم و بهداشتی است. برای این موضوع پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید قرص جوشان ضدعفونی‌کننده آب آشامیدنی شده‌اند.. این محصول به‌صورت قرص جوشان در مقیاس‌های یک، ۱۰، ۲۰۰ و ۵۰۰لیتر موجود است.

این قرص‌ها که بدون عوارض جانبی است، میکروارگانیسم‌های موجود در آب را برای جلوگیری از ابتلا به وبا، اسهال خونی، حصبه و سایر بیماری‌های منتقله از طریق آب تنها در ۳۰دقیقه از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:

فناوری در خدمت زائران اربعین | حضور پررنگ دانش‌بنیان‌ها در اربعین ۱۴۰۳

ویلچر برقی

یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی و توانبخشی، نخستین ویلچر الیاف کربنی در ایران، موسوم به «کربوران» را طراحی و ساخته است. این مدل ویلچر سبک‌وزن ساخته شده و در آن از فناوری پیشرفته الیاف کربن استفاده شده است و به زائران توان‌یاب کمک می‌کند به راحتی در مسیر اربعین حضور داشته باشند.

کد خبر 874488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha